Algemene Voorwaarden.
Algemene voorwaarden Valeo Medica, vertegenwoordigd door Natasja Will, hierna te noemen dienstverlener Valeo Medica.
Bio Medische Wetenschap consultatie en laboratoriumonderzoeken, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Leeuwarden onder KVK nummer 01176731
Valeo Medica en cliënt nemen ieder hun verantwoordelijkheid in de behandelingen / adviezen zoals die zijn afgesproken.
De onderzoeken en of adviezen / behandeling kan reguliere geneeswijzen aanvullen, maar vervangt deze niet. Cliënt raadpleegt bij klachten altijd eerst de behandelend arts. Valeo Medica behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden voor de toekomst te wijzigen. Wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn pas van kracht nadat deze duidelijk door Valeo Medica zijn bekendgemaakt.
Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig blijkt te zijn door de toepassing van wet, regelgeving of een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank, zullen alle overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven.
Valeo Medica zorgt voor de overdracht van medische monsters aan een laboratorium voor het maken van de diagnose met een therapeutisch doel eind. De behandelingen van Valeo Medica zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Binnen het boven geschetste kader kunnen de behandel methoden van Valeo Medica hopelijk bijdragen aan een beter (algemeen begrip van) gezondheid, ziekten en medische behandelingen.
Valeo Medica geeft dan ook geen garanties ten aanzien van diagnoses en/of behandelingen. U blijft verantwoordelijk voor uw eigen gezondheidszorg; het is uw vrijwillige keuze om Valeo Medica te benaderen als bijdrage aan uw gezondheid.
U blijft zelf verantwoordelijk voor wat u doet met de informatie die Valeo Medica u verstrekt naast uw behandelend arts. Valeo Medica geeft altijd aan na 10 weken terug te komen voor hercontrole (laboratoriumonderzoek) om langdurig suppletie / medicijngebruik te voorkomen. U blijft zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van dit advies. Bovenstaande informatie staat in de voetnoot op elke Valeo Medica website pagina. Mensen maken een afspraak via een afspraakformulier en geven via een vinkje aan dat ze deze informatie hebben begrepen en gelezen.
Art. 1. Definities.
Artikel 5. Opzegging.
Opdrachtgever en Valeo Medica kunnen te allen tijde de overeenkomst opzeggen, mits de gebruikelijke annuleringstermijn aangegeven door Valeo Medica. Annulering graag een dag van te voren, gebruikelijke annuleringstermijn is 48 uur. Echter is begrip van beide kanten natuurlijk wenselijk. Indien door omstandigheden de annulering op de afspraak dag zelf is, dan hanteren wij een annulering tijdbestek voor 08:30. Dit zodat Valeo Medica nog mensen kan benaderen welke op de wachtlijst staan. Afmelding op de afspraak dag na 09:00 zal in rekening worden gebracht.
Artikel 6. Overmacht.
Indien Valeo Medica haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een haar niet toerekenbare oorzaak, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat Valeo Medica alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.
Artikel 7. Annulering.
Art. 8 Geheimhouding.
Partijen zijn over en weer verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de uitvoering van de overeenkomst van elkaar of van een andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Informatie van medische aard is in ieder geval vertrouwelijk in de zin van dit artikel.
Art. 9. Klachten.
Indien opdrachtgever klachten heeft over de behandeling dan is het goed om dat kenbaar te maken. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op dan kan opdrachtgever gebruik maken van een klachtprocedure. De opdrachtgever kan de Klachtenportaal zorg hiervoor inschakelen. Een meldsysteem kleine zorgaanbieder waarbij Valeo Medica is aangemeld.
Art. 10. Betaling.
Art. 11. Aansprakelijkheid.
Art. 12. Tarieven.
Art 13. Vrijwaring.
De cliënt vrijwaart Valeo Medica voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Valeo Medica toerekenbaar is. Indien Valeo Medica uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de cliënt gehouden Valeo Medica zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de cliënt in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Valeo Medica, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Valeo Medica en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de cliënt.
Art. 14. Toepasselijk recht en geschillen.
Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.
Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan [email protected]. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Bio Medische Wetenschap consultatie en laboratoriumonderzoeken, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Leeuwarden onder KVK nummer 01176731
Valeo Medica en cliënt nemen ieder hun verantwoordelijkheid in de behandelingen / adviezen zoals die zijn afgesproken.
De onderzoeken en of adviezen / behandeling kan reguliere geneeswijzen aanvullen, maar vervangt deze niet. Cliënt raadpleegt bij klachten altijd eerst de behandelend arts. Valeo Medica behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden voor de toekomst te wijzigen. Wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn pas van kracht nadat deze duidelijk door Valeo Medica zijn bekendgemaakt.
Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig blijkt te zijn door de toepassing van wet, regelgeving of een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank, zullen alle overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven.
Valeo Medica zorgt voor de overdracht van medische monsters aan een laboratorium voor het maken van de diagnose met een therapeutisch doel eind. De behandelingen van Valeo Medica zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Binnen het boven geschetste kader kunnen de behandel methoden van Valeo Medica hopelijk bijdragen aan een beter (algemeen begrip van) gezondheid, ziekten en medische behandelingen.
Valeo Medica geeft dan ook geen garanties ten aanzien van diagnoses en/of behandelingen. U blijft verantwoordelijk voor uw eigen gezondheidszorg; het is uw vrijwillige keuze om Valeo Medica te benaderen als bijdrage aan uw gezondheid.
U blijft zelf verantwoordelijk voor wat u doet met de informatie die Valeo Medica u verstrekt naast uw behandelend arts. Valeo Medica geeft altijd aan na 10 weken terug te komen voor hercontrole (laboratoriumonderzoek) om langdurig suppletie / medicijngebruik te voorkomen. U blijft zelf verantwoordelijk voor het opvolgen van dit advies. Bovenstaande informatie staat in de voetnoot op elke Valeo Medica website pagina. Mensen maken een afspraak via een afspraakformulier en geven via een vinkje aan dat ze deze informatie hebben begrepen en gelezen.
Art. 1. Definities.
- Valeo Medica de dienstverlener: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die de opdracht heeft aangenomen. In dit geval te weten Mevr. N.I. Zijl-Will
- De opdrachtgever of cliënt: de natuurlijke persoon die aan Valeo Medica opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden/ onderzoeken / behandelingen/ consulten.
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten gesloten tussen bovengenoemd Valeo Medica en de cliënt.
- De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Valeo Medica, voor de uitvoering waarvan door Valeo Medica derden dienen te worden betrokken.
- Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
- Valeo Medica zal de consultatie naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
- Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan de behandelaar worden medegedeeld.
- Valeo Medica is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat deze is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte en/of onvolledige gegevens.
- De overeenkomst komt eerst tot stand en vangt aan op het moment van het eerste consult totdat opdrachtgever is uitbehandeld.
- De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd of zolang de behandeling duurt, tenzij uit de aard of strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan, bijvoorbeeld bij cursussen.
- Wijzigingen van, dan wel aanvullingen op de overeenkomst komen slechts tot stand nadat beide partijen deze schriftelijk of ingeval van een individueel consult mondeling hebben bevestigd.
- Valeo Medica heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
- Indien tijdens de uitvoering van de behandeling blijkt dat het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen zullen partijen tijdig en in onderling overleg de behandeling aanpassen.
- Valeo Medica zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk de opdrachtgever inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de overeenkomst.
- Valeo Medica heeft ten alle tijde het recht, de overeenkomst, zonder opgave van rede, met de opdrachtgever te beëindigen, zonder restitutie van voorafgaande consulten en/of aanschaf van suppletie.
Artikel 5. Opzegging.
Opdrachtgever en Valeo Medica kunnen te allen tijde de overeenkomst opzeggen, mits de gebruikelijke annuleringstermijn aangegeven door Valeo Medica. Annulering graag een dag van te voren, gebruikelijke annuleringstermijn is 48 uur. Echter is begrip van beide kanten natuurlijk wenselijk. Indien door omstandigheden de annulering op de afspraak dag zelf is, dan hanteren wij een annulering tijdbestek voor 08:30. Dit zodat Valeo Medica nog mensen kan benaderen welke op de wachtlijst staan. Afmelding op de afspraak dag na 09:00 zal in rekening worden gebracht.
Artikel 6. Overmacht.
Indien Valeo Medica haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een haar niet toerekenbare oorzaak, worden die verplichtingen opgeschort tot op het moment dat Valeo Medica alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.
Artikel 7. Annulering.
- Afspraken dienen telefonisch of per what’s app/sms/voicemailbericht minimaal 48 uur voor de afspraak geannuleerd te worden. Bij annulering korter dan 48 uur voor aanvang van een consult is de opdrachtgever, gezien de gereserveerde tijd, het gehele consult bedrag verschuldigd.
- Valeo Medica is in redelijkheid gerechtigd een reeds geplande afspraak te wijzigen wat betreft tijdstip. Dit zal Valeo Medica eveneens 48 uur vóór het afgesproken tijdstip kenbaar maken, waarbij voor de opdrachtgever de meest gunstige tijd zal worden aangehouden.
Art. 8 Geheimhouding.
Partijen zijn over en weer verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de uitvoering van de overeenkomst van elkaar of van een andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Informatie van medische aard is in ieder geval vertrouwelijk in de zin van dit artikel.
Art. 9. Klachten.
Indien opdrachtgever klachten heeft over de behandeling dan is het goed om dat kenbaar te maken. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op dan kan opdrachtgever gebruik maken van een klachtprocedure. De opdrachtgever kan de Klachtenportaal zorg hiervoor inschakelen. Een meldsysteem kleine zorgaanbieder waarbij Valeo Medica is aangemeld.
Art. 10. Betaling.
- Betaling dient te geschieden binnen 7 dagen na factuur datum, middels directe overmaking op het door Valeo Medica aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van 7 dagen is de opdrachtgever zonder ingebrekestelling in verzuim en is de opdrachtgever de wettelijke rente aan dienstverlener verschuldigd.
- Indien opdrachtgever niet binnen de hiervoor genoemde termijn, dan wel niet binnen de nader overeengekomen termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim en heeft de orthomoleculair geneeskundige, zonder nadere sommatie of ingebrekestelling, het recht vanaf de vervaldag opdrachtgever de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van algehele voldoening.
- Derhalve zal na het versturen van 2 betalingsherinneringen overgegaan worden tot het incasseren via een door Valeo Medica gekozen incassobureau en/of indien nodig gerechtsdeurwaarder.
- Indien de zaak is overgedragen aan het door Valeo Medica gekozen incassobureau of gerechtsdeurwaarder, onttrekt Valeo Medica zich volledig van de incassering. Overleg over eventuele betalingsregelingen e.d. kunnen dan door opdrachtgever alleen nog gepleegd worden met het incassobureau/de gerechtsdeurwaarder.
- Alle kosten, ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering van de vordering, zijn voor rekening van opdrachtgever.
Art. 11. Aansprakelijkheid.
- De aansprakelijkheid van Valeo Medica is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering van dienstverlener wordt uitbetaald.
- Bij de uitvoering van de dienstverlening van bovengenoemd Valeo Medica is sprake van een inspanningsverplichting.
- Valeo Medica geeft op geen enkele wijze een geneeskundige garantie af noch is zij op enige wijze aansprakelijk voor medische complicaties, die zich ten tijde dan wel na uitvoering van haar dienstverlening voordoen bij de opdrachtgever/cliënt voordoen, welke niet te wijten zijn aan een zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van Valeo Medica.
- Bovengenoemd Valeo Medica is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade.
- Valeo Medica is niet aansprakelijk voor zover schade voortvloeit uit het feit dat de opdrachtgever/cliënt door Mevr. Natasja Will - Zijl de mondelinge of schriftelijke adviezen niet naar behoren heeft opgevolgd.
- Valeo Medica is niet aansprakelijk voor gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
- In alle gevallen is iedere aansprakelijkheid van Valeo Medica beperkt tot het bedrag dat in rekening is gebracht aan de opdrachtgever/cliënt.
- De opdrachtgever/cliënt is verplicht alle maatregelen te treffen die nodig zijn ter beperking van de schade waarvoor hij/zij bovengenoemd dienstverlener aansprakelijk wil stellen.
- Valeo Medica is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde supplementen en/of overige natuurgeneeskundige middelen. De leverancier van deze supplementen en/of overige natuurgeneeskundige middelen, is hiervoor verantwoordelijk en aanspreekbaar. Valeo Medica zal zover het in haar vermogen ligt meewerken aan de juiste afhandeling van een klacht over de geadviseerde supplementen, medicijnen.
- De opdrachtgever is verplicht alle relevante informatie over de medische situatie en het verleden, het gebruik en wijziging van medicatie door te geven aan de orthomoleculair geneeskundige.
- De uit de behandelingen voortvloeiende adviezen of aanbiedingen zijn maximaal drie maanden geldig. Daarna dient het advies herijkt te worden in een individueel consult of te worden gestaakt.
- De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Valeo Medica
Art. 12. Tarieven.
- Valeo Medica is gerechtigd de overeengekomen prijzen en tarieven te verhogen onder meer bij tussentijdse verhogingen en/of toelagen op goederenprijzen, kosten van materialen, halffabricaten of diensten, die voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn, verzendkosten, lonen of sociale lasten, waardedaling van de overeengekomen valuta en alle overige overheidsmaatregelen die prijsverhogend werken waardoor de kostprijs wordt verhoogd. In het voorkomende geval zal de betrokkene daarvan zo spoedig als mogelijk op de hoogte worden gesteld.
- Indien cliënt later komt dan de afgesproken tijd, wordt deze tijd verrekend met de afgesproken consulttijd, zodat eventuele volgende cliënten hier geen hinder van ondervinden.
- Valeo Medica behoudt het recht de tarieven te wijzigen.
Art 13. Vrijwaring.
De cliënt vrijwaart Valeo Medica voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Valeo Medica toerekenbaar is. Indien Valeo Medica uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de cliënt gehouden Valeo Medica zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de cliënt in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Valeo Medica, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Valeo Medica en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de cliënt.
Art. 14. Toepasselijk recht en geschillen.
- Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en Valeo Medica waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.
- De rechtbank Nederland is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
- Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.
Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan [email protected]. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.